Gdy Internet dopiero raczkował, a ludzie dopiero uczyli się z niego korzystać, popularniejsze od zwykłych platform internetowych były komercyjne prywatne blogi. Dziś trochę się o nich zapomina, ale mimo tego nadal stanowią one ważną część ogólnej wirtualnej przestrzeni. Blog jest stroną prostą do założenia i stosunkowo niedrogą w utrzymaniu. Tylko jak przekuć go w dodatkowy zarobek i czy w ogóle nadal jest to możliwe? Jak zarabiać na blogu właśnie teraz, gdy zwykłe strony powoli zostają wyprzedzone przez social media?
Blogowanie to pasja
Jeżeli chce się zarabiać na blogowaniu, zazwyczaj trzeba blogować z pasją. W momencie, gdy robi się to z przyjemnością, a nie z przymusu, w naturalny sposób regularnie wrzuca się różne treści i wręcz trzeba się powstrzymywać przed tym, by nie wrzucać ich za dużo, aby ludzie nadążyli z czytaniem. A właśnie o regularność najbardziej tu chodzi. Można mieć naprawdę znakomicie przygotowane artykuły tak jak na portalu www.beztajemnic.pl, jednakże nie uzyska się wyższej popularności strony, jeżeli te artykuł będą pojawiać się na niej co najwyżej raz w miesiącu. Użytkownikom trzeba cały czas o sobie przypominać, bo zwłaszcza Internauci mają tę pamięć niestety bardzo krótką. Posty blogowe powinny być wrzucane przynajmniej co trzy dni. Warto przygotowywać je sobie w zapasie, aby mieć coś na wypadek pewnych niezaplanowanych sytuacji – choroby albo nagłego wyjazdu.
A więc jak zarabiać na blogu?
Blog został już stworzony, pierwsze posty przygotowane i opublikowane, ale jak zarobić na blogu te pierwsze prawdziwe pieniądze? Na to potrzeba czasu. Dobrze rozwijany blog powoli będzie zdobywać coraz więcej obserwatorów i zacznie osiągać wyższe pozycje na listach wyszukiwania. To sprawi, że zaczną się nim interesować nie tylko „zwykli” Internauci zainteresowani szczerze treścią strony, ale też i reklamodawcy oraz producenci różnych towarów. Oni mogą chcieć umieścić na takim blogu załączniki do własnych stron, artykuły sponsorowane albo graficzne reklamy. Właśnie za takie współprace otrzymuje się pieniądze i na tym przeważnie zarabiają blogerzy.
Warto przeczytać
Czy warto podjąć pracę jako doradca klienta ds. marketingu?
YouTube, jakie ma możliwości reklamowe?
Social Media Marketing. Korzyści dla firmy.