Social Media Marketing. Korzyści dla firmy.

Social Media Marketing jest dziś dla marek koniecznością. Nie ma sposobu, aby pozostać z dala od kanałów najczęściej używanych przez ludzi do interakcji ze światem, dlatego konieczne jest, aby znać wszystkie platformy do rysowania strategii i mieć najlepsze wyniki w każdym z nich.

Social Media dzisiaj

Współczesny świat jest przesiąknięty sieciami społecznościowymi. To właśnie tam wiele osób zdobywa informacje, ogląda zdjęcia rodzinne, wchodzi w interakcje z przyjaciółmi, dyskutuje o kontrowersjach dnia i oczywiście śledzi nowinki dotyczące marek, które podziwia. Dlatego konieczne jest, aby poznać platformy i zrobić plan marketingu w mediach społecznościowych, który jest dostosowany do celów firmy.

Co to jest Social Media Marketing?

Jest to technika, która obejmuje działania pozycjonujące, dyfuzję marki, a nawet procesy sprzedażowe w sieciach społecznościowych. Podczas gdy wiele osób myśli, że marketing w mediach społecznościowych ogranicza się do publikowania postów w mediach społecznościowych, istnieje wiele innych działań związanych z tym:

  • planowanie;
  • produkcja treści;
  • interakcja z publicznością;
  • inwestowanie w reklamę;
  • metryki monitorowania;
  • stała optymalizacja strategii.

Są to filary, które musisz objąć, aby ustrukturyzować obecność swojej marki w mediach społecznościowych i uzyskać najlepsze wyniki.

Dlaczego zaangażować firmę Social Media Marketing?

Od momentu ich powstania, sieci społecznościowe stały się częścią planów marketingowych większości firm. Przyniosły one publiczności bliskość, która nigdy wcześniej nie istniała i zmieniły relacje między markami a konsumentami. W efekcie marki dostrzegły niezliczone korzyści płynące z uczestnictwa w tym środowisku i bezpośredniej komunikacji z odbiorcami.

Główne zalety marketingu.

1. Zwiększenie zaangażowania swoich odbiorców

Duża różnica między mediami społecznościowymi a innymi kanałami marketingowymi polega na mocy interakcji z ludźmi.Konsument jest bierny przed reklamą telewizyjną lub billboardem, ale w mediach społecznościowych może komentować, udostępniać, wysyłać wiadomości i wchodzić w interakcje na wiele sposobów, za pomocą jednego kliknięcia przycisku. W efekcie: wokół marki tworzy się społeczność.

2. Zwiększenie zasięgu swojej marki

Na całym świecie jest ponad 3,8 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Stanowi to prawie połowę ludności świata. Użytkownicy mediów społecznościowych są na całym świecie.  A warto pamiętać, że internet nie ma granic, więc możesz być lepiej znany ludziom w każdym zakątku świata.

3. Ocieplenie wizerunku marki

Media społecznościowe to okazja do pokazania kulisów firmy, dając do zrozumienia, że Twoją markę tworzą ludzie. Możesz używać bardziej przyjaznego języka, rozmawiając z użytkownikami na równych prawach. W mediach społecznościowych marki zajmują jasne stanowisko w zakresie wartości, postaw i zasad, co znajduje odzwierciedlenie w ich treściach. W ten sposób stają się one mniej mechaniczne, bardziej ludzkie i autentyczne.

4. Generowanie ruchu i konwersji

Każdy, kto myśli, że media społecznościowe są tylko do budowania marki jest w błędzie. Do tej pory widzieliśmy, że pomagają one zwiększyć zasięg, zaangażowanie i humanizację, ale także przyczyniają się bezpośrednio do późniejszych etapów procesu zakupowego.Dlatego followersi to także prawdziwe możliwości biznesowe.

5. Analizowanie profili swoich odbiorców

Bliskość mediów społecznościowych pozwala na lepsze poznanie swoich odbiorców. Możesz porozmawiać z ludźmi, zrozumieć co lubią, jakie tematy motywują ich do uczestnictwa. Platformy te dostarczają cennych danych o odbiorcach śledzących Twoją markę, takich jak wiek, płeć, lokalizacja, tytuł, zainteresowania, itp. Dodatkowo, śledzenie wzmianek pozwoli Ci dowiedzieć się, o czym ludzie mówią i co myślą o Twojej marce.

6. Precyzyjne kierowanie reklam

Platformy reklamowe w mediach społecznościowych dostarczają cennych danych o odbiorcach. Użytkownicy mogą nie zdawać sobie z tego sprawy, ale przez cały czas dostarczają platformom informacji o tym, co najbardziej lubią, co dzieje się w ich życiu, z jakimi profilami najczęściej wchodzą w interakcje i jakie strony odwiedzają.
Platformy udostępniają więc te dane reklamodawcom, którzy inwestują pieniądze w reklamy ukierunkowane i zyskują możliwość dotarcia do pożądanej przez siebie grupy odbiorców. W ten sposób inwestycje w reklamę stają się znacznie bardziej efektywne i generują większą rentowność.

Więcej o nowoczesnych firmach, które świadczą usługi tego typu, również w Świdnicy, przeczytasz na Dziennik Świdnica.