Dobra baza danych, zawierająca e-maile i inne dane kontaktowe obecnych i potencjalnych klientów, jest jednym z najcenniejszych aktywów firmy. Dzięki temu możemy pracować nad bardziej skoncentrowanymi strategiami marketingowymi, ze spersonalizowanymi komunikatami zgodnie z potrzebami, ale także nawykami konsumpcji informacji przez odbiorców.
W konkretnym przypadku e-mail marketingu, należy wziąć pod uwagę, że jest to jedno z narzędzi, które oferuje najlepszy stosunek kosztów do korzyści. Ale jeśli naprawdę chcesz zwiększyć współczynnik konwersji i ostatecznie zwiększyć sprzedaż dla swojej firmy, musisz opracować strategię, aby wzbogacić relacje z subskrybentami. A oto jak to zrobić.
#1. Segmentuj swoją listę
Aby zwiększyć zwrot z inwestycji z kampanii, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić to podzielić swoje kontakty według różnych parametrów. Na przykład, zainteresowania (według linii produktów lub potrzeb), poziomu zaangażowania (czy są to osoby często kupujące?) oraz sposób, w jaki osoby dowiedział się o twojej marce s lub dołączyły do listy (poprzez e-mail, subskrypcję newslettera lub poprzez sieci społecznościowe, itd.) Tylko w ten sposób będziesz w stanie generować promocje bezpośrednio na potrzeby.
#2. Spersonalizuj swoje treści
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć współczynnik konwersji swoich kampanii, musisz nie tylko generować różne wiadomości dla każdego segmentu swojej listy, ale także wziąć pod uwagę, na jakim etapie znajdują się Twoi subskrybenci lub jakie są ich aktualne frustracje. Na przykład, nie możesz w ten sam sposób potraktować lekko otyłej 30-letniej kobiety, która jest zainteresowana poznaniem Twoich programów ćwiczeń online, i 45+ letniej kobiety, która próbowała zrzucić zbędne kilogramy wiele razy, i jest sfrustrowana i zniechęcona.
3#. Testuj, aby potwierdzić, co działa najlepiej
Testy są bardzo przydatne nie tylko do lepszego zrozumienia swoich subskrybentów, ale także do zwiększenia współczynnika konwersji i wyników Twoich kampanii. Dzięki tym narzędziom dowiesz się na przykład, jak lepiej napisać wezwanie do działania, czy lepiej korzystać z gotowych szablonów czy wysyłać e-maile z tekstem i kilkoma obrazkami, a także w jakich godzinach Twoi docelowi odbiorcy korzystają z internetu i czytają swoje e-maile.
#4. Zautomatyzuj wszystko, co możesz
Narzędzia tzw. marketing automation pozwalają nie tylko zaplanować wysyłkę, czy wygenerować raporty, ale także wysłać wiadomość powitalną do nowego subskrybenta firmowego newslettera, przypomnieć, że zasubskrybowano specjalną promocję i że właśnie się ona kończy, albo że w koszyku znajduje się produkt, a operacja nie została zakończona.
Warto przeczytać
Czy warto podjąć pracę jako doradca klienta ds. marketingu?
Zarabianie na własnym blogu
Czego unikać w pracy z klientem?