Innowacja, Marketing

Narzędzia i usługi potrzebne do otwarcia sklepu internetowego

Jeśli myślisz o rozpoczęciu sprzedaży online, musisz mieć najlepsze narzędzia i usługodawców. Na przykład platformy handlu elektronicznego i marketingu internetowego, bezpieczne bramki płatności oraz niedrogie paczki i usługi spedycyjne.

Ale od czego zacząć? Jakie są pierwsze narzędzia, których potrzebujemy i jakie są najlepsze opcje dostępne na rynku?

#1. Marketplace, ogłoszenia drobne

Marketplace to najlepsza opcja, aby rozpocząć sprzedaż online w kilka minut i bez konieczności inwestowania w rozwój własnego sklepu. Strony Olx, Allegro czy Facebook Marketplace oferują nie tylko bezpieczne platformy, ale także dostęp do milionów kupujących, usługi magazynowania i preferencyjne stawki wysyłki. Ponadto, dzięki umowom z dostawcami technologii dla małych i średnich przedsiębiorstw, dziś pozwalają one na połączenie sklepów z systemami zarządzania przedsiębiorstwem.

#2. Platformy e-commerce

Pozwalają one na stworzenie własnej witryny e-commerce łatwo i w ciągu kilku dni lub nawet godzin, bez względu na wielkość firmy i to, co sprzedaje. Oprócz różnych modułów i funkcji, które pozwalają na dostosowanie każdego sklepu do własnych potrzeb, zawierają one usługi pomocy logistycznej, finansowej i technicznej (niezbędne jest wsparcie w tych obszarach, gdy nie mamy doświadczenia). Wśród najlepszych opcji są Shopify (który oferuje darmowy 14-dniowy okres próbny).

#3. Bramki płatnicze

Te aplikacje e-commerce służą do autoryzacji płatności online, ale także transakcji, które odbywają się w sklepach fizycznych. A są one niezbędne dla bezpieczeństwa transakcji, jeśli masz swój własny e-commerce. Wybierając dostawcę, przeanalizuj czynniki takie jak koszt, elastyczność i oczywiście liczbę kart debetowych i kredytowych, które system akceptuje.

#4. Usługi kurierskie i paczkomaty

Najczęstszym sposobem wysyłania produktów do kupujących są tradycyjne firmy kurierskie, takie jak Inpost, DHL, Fedex czy UPS. Jednak w ostatnim czasie pojawiły się opcje, które można zintegrować z systemem sklepów internetowych, które pozwalają na automatyzację wysyłek, a w niektórych przypadkach są bardziej ekonomiczne.

#5. Pozycjonowanie SEO

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że pierwszą rzeczą, jaką robimy przy zakupie produktu lub usługi jest szukanie informacji w Internecie, istotne jest, aby Twoja oferta pojawiła się w wyszukiwarkach. Aby to osiągnąć, oprócz tworzenia dobrych katalogów produktów i generowania treści dla Twojego e-commerce, musisz użyć narzędzia Search Engine Optimization (SEO), aby poprawić wpływ opisów artykułów i postów, które publikujesz na wyniki wyszukiwania.